ENDEES
VOXEMA
Hem
Varför digitalt?
Produkter
Användningsområden
Beställa
Service/support
Om Voxema/kontakt
Bruksanvisning/manual · Support · Service · Registrera produkt · Vanliga frågor

Vanliga frågor


Här har vi samlat de vanligaste frågorna om våra produkter...

Vad är skillnaden på garantitid och supporttid?
Svar: Garanti gäller ett år från inköpsdatum. För att garantin skall gälla behöver du kunna uppvisa betald faktura eller gjort inköp med kvitto. Support för inköpt vara sker företrädesvis över mail men annars per telefon under öppettider angivna på Voxemas hemsida. Support ges även efter det att garantin löpt ut. Vara som behöver repareras skickas till Voxema där den som sänder godset betalar frakten till och från Voxemas support. Paket som skickas med postförskott där mottagaren (dvs Voxema) skall betala portot löses inte ut. Efter kostnadsfri undersökning ges ett kostnadsförslag för reparation per mail till dig.

Vem betalar portot när produkterna skall skickas?
Svar: Mottagaren betalar alltid portot. Portot är alltid angivet i fakturan eller beställningen. Om kunden bor i Sverige överstiger aldrig portot mer än 150 kr. När Voxema skickar artiklarna är de alltid försäkrade. Kunden löser ut artiklarna på Postkontor eller utlämningssställe. Mottagaren måste kunna legitimera sig för att hämta ut brevet. Det är inte paket utan skickas som brev då röstförstärkaren väger så lite. När aktiva högtalare skickas så skickas dessa som paket.

Vad för slags batteri finns i röstförstärkaren?
SVAR: Voxema har valt ett batteri typ det som används i mobiltelefoner. Det går att ladda om tusentals gånger innan det är förbrukat. Användaren kan inte/får inte byta batteri själv i röstförstärkaren. Bryts röstförstärkaren upp så gäller ingen garanti. Man skickar in röstförstärkaren till Voxema så byter företaget ut batteriet. Livslängden för produkten skall vara lång.

Kan jag använda olika typ av mikrofoner?
SVAR: Nej, absolut inte! Garantin gäller inte om man använder den tillsammans med andra mikrofoner än de som följer med röstförstärkaren eller som säljs via Voxema. Programmet är anpassat för just denna typ av mikrofon som Voxema tagit fram. Det är mycket viktigt att man inte ens testar och försöker med annan mikrofontyp.

Om Voxema tar fram nya program till röstförstärkaren - kan dessa laddas upp i den befintliga röstför
SVAR: Ja, om det inte behöver göras några tillägg hårdvarumässigt på kretskort eller annars på själva röstförstärkaren? Röstförstärkaren måste då sändas till Voxema som gör uppdateringen programvarummässigt. Det kan tillkomma en viss avgift för detta.


Solarit AB tar över Voxema 2018-02-09

Rösten i skolan. Rummets påverkan på rösthälsan - … 2018-02-09

65 till 80 procent av alla patienter hos logopeder… 2017-12-03

Senaste Nytt
Visa fler>>


Beställ / webshop
I Voxemas butik finns vår digitala röstförstärkare, extra högtalare, clips, väska och andra extra tillbehör.
Accepted Cards

Läs mer >>


Aktuella möten
Vi demonstrerar produkten på en rad orter i Sverige. Välkommen att anmäla dig till en kort demonstration av vad röstförstärkaren kan erbjuda. Om du har en grupp av intresserade kan vi ordna ett separat möte. Välkommen!



Läs mer >>











FacebookVoxema

Solarit AB
Humlegatan 27A
SE-722 26 Västerås
Sweden

info@voxema.se

+46 (0)21-338 01 70



Läs mer >>